S303/150/730, Ministerstvo dopravy a spojů ČR.
Autoři: doc. Ing. Zdeněk Malina, CSc., Vojenská
akademie v Brně
Ing. Pavel Maňas, PhD., Vojenská akademie v Brně
prof. Ing. Vlastimil Křupka, DrSc., Ústav aplikované mechaniky Brno
Ing. Jiří Veselý, Vojenská akademie v
Brně
Výsledkem řešení tohoto úkolu je stanovení maximální zatížitelnosti a délky jednotlivých konstrukčních typů tohoto mostu. Je proveden návrh nové mostovky vyhovující zatížení podle ČSN 73 6203, třída A. Všechny teoretické závěry jsou podpořeny experimentálními měřeními na skutečné konstrukci.
|
Charakteristika konstrukce Mostní provizórium TMS je tvořeno souborem rozebíratelných ocelových konstrukčních prvků. TMS je určena pro rychlé nasazení a montáž například při povodních nebo haváriích stávajících mostních konstrukcí. Podle charakteru překážky je možno stavět mosty o jednom nebo více polích s šířkou vozovky 4m.
|
Experimentální most postavený v Kojetíně |
|
Výpočtový model mostu 2p2s – 39m |
Vybočení tlačeného pásu mostu |
|
|
|
|
Analýza prvků mostovky systémem ANSYS |
Analýza prvků mostovky systémem ANSYS |
|
|
Experimentální ověřování prvků mostovky |
Experimentální ověřování prvků mostovky |