Konstrukční zesílení TMS pro vyšší zatížení

S303/150/730, Ministerstvo dopravy a spojů ČR.

Autoři: doc. Ing. Zdeněk Malina, CSc., Vojenská akademie v Brně

            Ing. Pavel Maňas, PhD., Vojenská akademie v Brně

            prof. Ing. Vlastimil Křupka, DrSc., Ústav aplikované mechaniky Brno

            Ing. Jiří Veselý, Vojenská akademie v Brně

 

 

Výsledkem řešení tohoto úkolu je stanovení maximální zatížitelnosti a délky jednotlivých konstrukčních typů tohoto mostu. Je proveden návrh nové mostovky vyhovující zatížení podle ČSN 73 6203, třída A. Všechny teoretické závěry jsou podpořeny experimentálními měřeními na skutečné konstrukci.

 

Charakteristika konstrukce

Mostní provizórium TMS je tvořeno souborem rozebíratelných ocelových konstrukčních prvků.

TMS je určena pro rychlé nasazení a montáž například při povodních nebo haváriích stávajících mostních konstrukcí.

Podle charakteru překážky je možno stavět mosty o jednom nebo více polích s šířkou vozovky 4m.

 

Experimentální most postavený v Kojetíně

 

Výpočtový model mostu 2p2s – 39m

 

 

Vybočení tlačeného pásu mostu

 

 

Analýza prvků mostovky systémem ANSYS

Analýza prvků mostovky systémem ANSYS

Experimentální ověřování prvků mostovky

Experimentální ověřování prvků mostovky